امید رضایی، تحلیل گر مسائل سیاسی در برنامه گفت و گوی سیاسی رادیو گفت و گو اظهار داشت: بهائیت حزبی است که توانایی شست و شوی مغزها و کنترل اعضای خود را دارد.

به گزارش پرس شیعه؛ گفت و گوی سیاسی با موضوع بهائیت و نقش و جایگاه آن در راهبرد های نظام سلطه» با حضور سه تن از پژوهشگران سیاسی امید رضایی، مقداد امیری و حجت الاسلام محمود رضا قاسمی استاد دانشگاه شهید بهشتی روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه امید رضایی با اشاره به چگونگی ساختار بهائیت بیان کرد: حدود صد و شصت سال پیش یک سری از افراد با توجه به اعتقادات شخصی و باورهای خودشان و زمینه سازی های شیح علی محمد باب آمدند و ادعاهایی را با حمایت و تائید خود ساختۀ نسل های گذشته کردند.

وی ادامه داد: شیخ علی محمد باب شاگرد سید کاظم رشتی کسی بود که ادعای امام زمان بودن و پیغمبری و در آخر ادعای خدایی کرد و بخاطره دیدگاه کمونی اش سعی بر ترویج و گسترش زندگی اشتراکی با فشار بر سبک طبقه کارگری داشت

پژوهشگر سیاسی در ادامه افزود: کارکرد این تشکیلات، سخت و پیچیده است و نوع کار کرد بهائیت هم به این شکل جا افتاده است. اولین تلاش بهائیت در سال ۱۳۴۲ شکل گرفت و اولین محفل ۹ نفره تشکیل شد. سازمان نظارت این حزب که بیت العدل بود در شهر حیفا اسرائیل قرارداشت و به قول تمامی بهائیان تمام دستورات و قوانین این مقر واجب الاجرا بود.

رضایی در مورد رابطه بهائیان با ولی امر خود و منشور آموزش آنان خاطر نشان کرد:ه رکشوری و هر منطقه ای که نه عضو بهائی در آنجا زندگی کنند یک محفل است و همه محافل زیر نظر بیت العدل فعالیت می کنند. آموزش عقاید و اصول بهائیت در کودکان از چهار سال شروع میشود و تا نسل های بعد نسبت به فرزندانشان این قانون اجرایی است. هر کسی که عضو این حزب باشد کد مخصوص به خودش را دارد و برای مهاجرت و جابه جایی باید اعلام کند تا بیت العدل جواب نهایی خود را نسبت به این موضوع اعلام کند. بهائیت نه فرقه است و نه دین چراکه ساختار ندارد ولی میتوان به عنوان حزب از آن نام برد چرا که در آن فقط شست و شوی مغز ها و کنترل اعضا صورت میگیرد و توانایی این سیستم فقط و فقط در این موضوع جاری است.

در ادامه برنامه مقداد امیری در رابطه با این جریانات اظهار نظر کرد: بهائیت ساختار قدسی دارد و بعد از اینکه توانست خودش را جا بیاندازد خود را به عنوان یک تشکیلات و به عنوان یک نهاد اقتصادی معرفی کرد. آیین ها و باورها بهائیت منجر به شوق انگلیسی ها برای وابسته کردن بهائی ها به خودشان شد و با قدرتمند شدن روز به روز انگلیس حزب بهائیت نیز قدرتمند شد چرا که در دوره قاجاریه گروه های مختلفی از فرقه ی بابیه تشکیل شد که بعد ها با دخالت های انگلیس به بهائیت تبدیل شد. همزمان با به وجود آوردن ترس و ایجاد وحشت درون مردم آنها را با وعده های دروغین و تبلیغ های اعتقادی و دینی پوچ، جذب حزب بهائیت کردند و برای آینده فرزندانشان نقشه و دسیسه کشیدند چرا که تمام هدف و خواسته آنان ریشه کنی افکار و اعتقادات مردم بود. برای مثال در آن زمان که قحطی و خشکسالی آمده بود در آذربایجان شرقی بهائیت بیشترین جذب را داشت به گفته عطاالله قادری بزرگترین مبلغ بهائیت در دوران قحطی، انگلیس تمام امکانات و مواد غذایی مختلف را در صورت بهایی شدن آنان بین شان، به بهترین صورت ممکن و با بهترین کیفیت توزیع کرد.

وی افزود: تمام تلاش بهایی ها و بهائیت حفظ سلطه و ریشه شکنی تمام افکار و اعتقاد مردم از اسلام است و برای رسیدن به این امر تمام تلاش و سعی خودرا تاکنون کرده و از این به بعد نیز ادامه خواهد داد که امیدواریم تحت هیچ شرایطی با توکل برخدا موفق نشود.

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز در رابطه با ماهیت و با ثبات بودن بهائیت در ادامه برنامه گفت:۱۷۰ سالی است که بابیت و بهائیت در ایران زاده شده و نمو کرده است. در همان ابتدا انگلیس و روسیه تمام قدرت خودرا صرف افزایش قدرت و دائمی کردن بهائیت با ادعا بر اینکه قدرت مردم دست آنهاست وامام حسین و حضرت مهدی وجود ندارند و خود آنان هستند که موعود عصر خواهند بود کرد و سرانجام پس از گذشت ۲۵ سال با وجود هیچ انتظاری از مردم ایران شکست خورد و این اولین شکست تلخ بهائیت بود.

برنامه “گفت و گوی سیاسی” با اجرای محمدرضا عسگری روانه آنتن شد.