موسسه رادیو تلویزیون مصر با صدور بیانیه ای از پخش اشتباهی گفت وگوی قدیمی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با شبکه پی بی اس در سال ۲۰۱۵ به جای مصاحبه جدیدش با همان شبکه عذرخواهی کرد.

به گزارش پرس شیعه؛ مسؤولان تلویزیون دولتی مصر به دلیل این اشتباه فاحش به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

مصاحبه جدید السیسی با چارلی گوینده خبر تلویزیون پی بی اس روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر ماه جاری میلادی(۲۹ شهریور) برگزار شد، اما مسئولان پخش شبکه تلویزیونی مصر مصاحبه ای را پخش کردند که سیسی در سال ۲۰۱۵ با همین شبکه انجام داده بود.

عوامل این اشتباه فاحش فورا مورد بازجویی قرار گرفتند و صفا حجازی رئیس موسسه رادیو تلویزیون سه شنبه شب با صدور حکمی “مصطفی شحاته” رئیس بخش خبر را از کار برکنار کرد و معاونش “خالد مهنی” را تا انتخاب رئیس جدید موظف به اداره امور کرد .

حجازی همچنین تصمیم گرفت تا در این خصوص تحقیق انجام دهد که به گفته بسیاری از رسانه های گروهی مصر یک رسوایی به شمار می رود که باید عامل آن فورا مورد بازخواست قرار گیرد.